Bazyliszek, tegoroczny hit sezonu w Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku został uznany za najlepszą rodzinną atrakcję w Europie 2018 roku! Multimedialne urządzenie rozrywkowe z gatunku tzw. Interactive Dark Ride, którego premiera miała miejsce w marcu, zostało docenione przez znawców z branży i uhonorowane w sumie 3 nagrodami w dwóch prestiżowych konkursach. Po raz kolejny w gronie laureatów znalazł się także Lech Coaster. Okazją do wręczenia laurów były międzynarodowe, największe w Europie targi branżowe Euro Attractions Show 2018 organizowane przez International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA), które w tym roku odbywały się w dniach 23-27 września w Amsterdamie.
Prestiżowe branżowe konkursy European Star Award (plebiscyt organizowany przez magazyn Kirmes & Park Revue, uznawany za „Oscary branży rozrywkowej w Europie”) oraz Park World Excellence Awards 2018 Europe, których gale finałowe odbywały się odpowiednio 24 i 26 września w Amsterdamie, okazały się być niezwykle obfitymi w sukcesy dla Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka w Chorzowie. Najstarszy i największy tematyczny park rozrywki w Polsce triumfował podczas nich czterokrotnie, wyprzedzając bardzo mocną konkurencję.
Bazyliszek zdobył w sumie 3 nagrody: 1. miejsce w konkursie European Star Award w jednej z najważniejszych kategorii – Best New Ride 2018 oraz 1. miejsce w konkursie Park World Excellence Awards 2018 Europe w dwóch, z czterech kategorii, w których był nominowany: Family Ride of the Year oraz Best Use of Technology, za wykorzystanie przez firmę ETF pojazdów wyposażonych w nowoczesną technologię trackless ride. Triumfował również Lech Coaster, który w ubiegłym roku podczas European Star Award zajął 2 miejsce w kategorii Best New Coaster 2017, natomiast w tym roku został uznany piątym najlepszym rollercoasterem, ze wszystkich dotychczas wybudowanych na naszym kontynencie.
– Śląskie Wesołe Miasteczko po rebrandingu cały czas przechodzi metamorfozę i jest coraz bardziej znane nie tylko w Polsce, ale również w Europie i na świecie. To dla nas ogromny zaszczyt, iż kolejna z naszych dużych inwestycji została dostrzeżona i doceniona przez ekspertów branży i fanów parków rozrywki, zaś możliwość ubiegania się o nagrody na równi z takimi uznanymi miejscami, jak Europa-Park, Liseberg, Park Aventura, czy Phantasialand, to dodatkowa nobilitacja i wyróżnienie – mówi Paweł Cebula, dyrektor Legendii.
Zdobyte nagrody to ogromna radość nie tylko dla inwestora, ale również projektantów i twórców Bazyliszka. Za atrakcją, jej projektem i realizacją, stoją trzy czołowe firmy, będące światowymi liderami w swojej branży: ETF, Alterface oraz Jora Vision. – Bazyliszek to przykład wysokiej jakości urządzenia wykonanego w przystępnym budżecie, wyposażonego we wszystkie konieczne elementy, pozwalające stworzyć nowoczesne interaktywne doświadczenie. Praca nad tym projektem i z zespołem Legendii była dla nas ogromną przyjemnością – podkreśla Benoit Cornet z firmy Alterface.
Każdy kto jeszcze nie miał możliwości wypróbowania Bazyliszka, cały czas może to zrobić. Sezon w Legendii trwa bowiem do 28 października (park otwarty jest w soboty i w niedziele). To jednak nie wszystko, gdyż po sezonie Jama Bazyliszka, czyli wielofunkcyjny budynek, w którym znaleźć można samo urządzenie, rurapark dla dzieci oraz punkt gastronomiczny, również będzie tętnić życiem.
– W tym roku część Legendii otwarta będzie również w sezonie jesienno-zimowym. Naszym gościom zamierzamy oddać do dyspozycji Jamę Bazyliszka. Wiemy, że nasza atrakcja zyskała sobie wielu młodych fanów, dlatego chcemy dać im możliwość cieszenia się Bazyliszkiem i Gajem Urwisów również po sezonie. Więcej szczegółów podamy już niebawem na naszej stronie www.legendia.pl – zapowiada Izabela Kieliś, brand manager Legendii
Bazyliszek – jedyna taka rodzinna atrakcja w Polsce, a przy tym pierwszy na świecie Interactive Dark Ride, w którym połączono aż trzy zaawansowane technologie: interakcję poprzez projekcje na multimedialnych ekranach, możliwość oddawania strzałów do fizycznych celów oraz możliwość celowania do obiektów tworzonych w technice video mappingu. Cały storyline oraz koncepcja atrakcji stworzone zostały w oparciu o dobrze znaną legendę o Bazyliszku, która w różnych odmianach pojawia się w folklorze i mitologii w różnych częściach Polski.
Uczestnicy zabawy przejeżdżają 6-osobowymi wagonikami przez magiczny świat Bazyliszka, który składa się z 7 specjalnie zaprojektowanych i wyprodukowanych dla Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka scen zawierających oryginalną fabułę i postaci. Goście zostają wyposażeni w broń strzelającą wiązkami laserowymi (podobnie, jak w laserowym paintballu), a ich zadaniem jest pokonanie potworów i przeszkód, które pojawią się na ich trasie utrudniając im dotarcie do legowiska samego Bazyliszka. Zabawa zawiera elementy rywalizacji, ponieważ przejażdżka jest punktowana, a wyniki można zobaczyć na multimedialnej tablicy.
Bazyliszek jest atrakcją typu indoor, a więc rozgrywającą się w zamkniętym budynku, dzięki czemu może ona być uruchomiona nawet przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Co ważne jest to atrakcja rodzinna, bez limitu wieku i wzrostu.