Od 4 października w mysłowickim magistracie działa nowy zespół pn. Zespół Regulacji Stanów Prawnych dla nieruchomości drogowych. Celem zespołu jest szeroko pojęte gospodarowanie tzw. zasobami drogowymi.
Nowy zespół składa się z czterech osób i swoją działalność rozpoczął z dniem powołania. Do jego zadań należy m.in. przejmowanie nieruchomości pod drogi, inwentaryzacja dróg położonych na terenie miasta, zlecanie szacowania ich wartości oraz wykupy nieruchomości pod istniejącymi i planowanymi drogami gminnymi, wewnętrznymi, powiatowymi i wojewódzkimi, krajowymi pozostającymi w zarządzie Prezydenta Miasta. Dodatkowo zespół zajmuje się prowadzeniem spraw związanych z DTŚ-Wschód.
Ponadto do zadań zespołu należy również współpraca z innymi wydziałami Urzędu Miasta Mysłowice, jak np.: z Wydziałem Inwestycji i Administracji Drogowej w zakresie opracowywania planów nowych dróg w mieście i nadawania im odpowiednich kategorii oraz współpraca z takimi jednostkami, jak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie tworzenia informacji o drogach.
Od momentu swojego powołania zespół przejął nieodpłatnie od Agencji Nieruchomości Rolnych działki o wartości ok. 800 tys. zł oraz uzyskał bezzwrotną pomoc finansową na modernizację drogi w ciągu ul. Bema do skrzyżowania z ul. Długą w wysokości ok 300 tys. zł od wyżej wymienionego podmiotu. Trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na zadanie dotyczące modernizacji drogi.
Powołanie zespołu nie wiąże się z zatrudnieniem nowych pracowników. Zostali oni wyodrębnieniu z już istniejących komórek urzędu.