mat. prasowe

Gdzie przyjść w wakacyjne popołudnie czy wieczór? Oczywiście na rynek w Mysłowicach! A już koniecznie w weekend na odbywające się tam chillout’owe soboty. Lokalni przedsiębiorcy łączą siły, korzystają z przemian, jakie w tym miejscu się dokonały i animują tę przestrzeń miasta, dodając coś od siebie do akcji NIECH ŻYJE RYNEK.

[facebook url=”https://www.facebook.com/mokmyslowice/videos/318021412456289/” /]

Wyczilloutuj się to cykliczne wydarzenie, do którego lokalni przedsiębiorcy, wspólnie zajmujący się tą strefą – Pan Wiking Cafee, Szarotka, Jantom Art, DaGrasso oraz stowarzyszenie poMysłowi – zapraszają lokalnych dj’ów i artystów. W nowo powstałej strefie chillu grał już Mati Duda, Gladky, Ninja,3 postać kolektywu JaChybaTy! (JACHT) czy Dejwoo.

– Sama strefa czynna jest oczywiście 7 dni w tygodniu. My jak na razie proponujemy sobotnie granie, z różnymi brzmieniami i rodzajami muzycznymi – mówi Jacek Duda ze stowarzyszenia poMysłowi. – Zachęcamy także do współpracy. Jeśli ktoś chciałby zaprezentować swoje umiejętności, przed nami jeszcze wiele takich muzycznych wieczorów.

– Takie działania, to kolejne kilka kroków w kierunku tego, by mysłowicki rynek stawał się miejscem rozpoznawalnym także w sąsiednich miastach. Jako Mysłowicki Ośrodek Kultury mocno kibicujemy tego typu inicjatywom oddolnym – komentuje Michał Skiba, dyrektor MOK. – Dołączamy się gorąco do zaproszenia organizatorów, tak do przychodzenia na rynek, jak i do współpracy przy przedsięwzięciach kulturalno-rozrywkowych.

Natomiast już 7 lipca o godzinie 15:00, w ramach akcji NIECH ŻYJE RYNEK, odbędzie się spektakl „Koty Trzy” w wykonaniu Teatru Gry i Ludzie. To interaktywny spektakl dla młodszych dzieci. Jego bohaterami są Chrupek, Pazurek i Kitka, którzy wprowadzają dzieci w świat kocich figli, zabaw i trudnych do rozwiązania kocich problemów. Koty są rozśpiewane i roztańczone. A od godziny 16:00 potrwa akcja „Dzieci tworzą” podczas której przewidziane są slime’y, labirynt recyklingu i animacje teatralne z aktorami Teatru „Epidemia”.

Więcej o akcji NIECH ŻYJE RYNEK przeczytacie tutaj.

Informacja prasowa MOK.