Tegoroczny sezon w Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku będzie wyjątkowy. Najstarszy park rozrywki kończy w tym roku okrągłe 60 lat. W związku z tym przez kilka najbliższych miesięcy nie zabraknie różnych inicjatyw i konkursów związanych z jubileuszem.
60. rok funkcjonowania wesołego miasteczka i zarazem trzeci sezon Legendii wystartował w sobotę 6 kwietnia. Na gości zgromadzonych przed bramą główną czekali animatorzy, postaci-symbole parku, szczudlarze, balony z helem i słodkie krówki. Pierwsi odwiedzający chorzowski park rozrywki w tym sezonie uczestniczyli również w odsłonięciu loga 60-lecia wesołego miasteczka, które przewijać się będzie w komunikacji parku przez cały bieżący rok.
Park po raz pierwszy otworzył swoje bramy w 1959 r. i od tamtego czasu wciąż bawi kolejne pokolenia.
– Rok 60. lat wesołego miasteczka jest dla nas oczywiście okazją do świętowania, dlatego też cały nadchodzący sezon będzie upływał pod znakiem tego jubileuszu. W planach mamy m.in. inicjatywy dedykowane tym, którzy mieli okazję odwiedzać to miejsce kilka, kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt lat temu. To również już trzeci rok Legendii, w którym będziemy chcieli w jeszcze większym stopniu wykorzystywać opartą na baśniach i legendach tematykę parku, co znajdzie swoje odbicie chociażby w rozszerzonym programie animacyjnym i codziennych minishow – mówi Paweł Cebula, dyrektor Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka.
Przedstawiciele Legendii, mówiąc o roku jubileuszowym, zwrócili się przede wszystkim do mieszkańców województwa śląskiego, a zwłaszcza aglomeracji, zachęcając do zaangażowania się w akcje mające na celu przypomnienie bogatej historii chorzowskiego wesołego miasteczka.
– 14 i 15 września będziemy bawić się podczas weekendu urodzinowego. W tym dniu chcielibyśmy odsłonić ekspozycję zawierającą pamiątki, zdjęcia, wspomnienia związane z wesołym miasteczkiem. Jeżeli ktoś z Państwa bywał lub pracował w naszym parku i posiada w domowych zakamarkach przedmioty związane z nim, które mogłyby taką ekspozycję uświetnić, gorąco prosimy o kontakt – mówiła Izabela Kieliś, Local Commercial Manager w Legendii.
Druga propozycja to konkurs z nagrodami, który trwał będzie również do września. Zadanie polega na odnalezieniu archiwalnych zdjęć swoich lub kogoś z bliskich, pokazujących wesołe miasteczko zanim stało się Legendią, a następnie zestawienie go z jak najbardziej podobnym, zrobionym już w obecnej odsłonie parku. Kolaż zestawionych zdjęć należy opublikować w social mediach z hashtagiem #Legendia oraz #60YearsChallenge. Na zwycięzców, których poznamy podczas weekendu urodzinowego, czekają m.in. rodzinne zaproszenie na weekend w słowackiej Tatralandii, rodzinny bilet sezonowy 2020 do Legendii oraz nagrody rzeczowe.
Pełny kalendarz otwarcia, cennik biletów oraz szczegóły związane z funkcjonowaniem parku można znaleźć na stronie www.legendia.pl.