Dla mieszkańców Mysłowic od 1 lipca zostanie uruchomiona bezpłatna usługa EcoHarmonogram. Aplikacja wyszukuje terminy odbioru odpadów dla podanego adresu, przypomina o nadchodzącym wywozie śmieci. Dowiesz się z niej też, do jakiego pojemnika w razie wątpliwości, należy wrzucić dany odpad.
Zapominasz, kiedy z Twojej posesji odbierane są śmieci? Zastanawiasz się, do którego pojemnika wyrzucić folię, złamany nóż, styropian czy kawałek stłuczonego lusterka? Od teraz możesz w łatwy sposób sprawdzić to na swoim telefonie.
– Dotychczas harmonogramy wywozu odpadów mieszkańcy otrzymywali w formie papierowej i wprawdzie taki format zachowamy do końca 2020 roku, jednak już teraz zachęcamy wszystkich do przejścia na aplikację EcoHarmonogram. Wszystkie niezbędne terminy mysłowiczanie będą mieli w telefonie, który w odpowiednim momencie przypomni, kiedy wystawić przed dom pojemniki i worki na śmieci. Taką aplikację powinien zainstalować sobie każdy mieszkaniec. Wierzymy, że już za kilka lat EcoHarmnogram będzie dla mieszkańców Mysłowic czymś całkowicie naturalnym, a papierowe kalendarzyki odbioru śmieci znikną z obiegu – mówi Marcin Podsiadło, Prezes Zakładu Oczyszczania Miasta Mysłowice.
Pracownicy ZOMM zapewniają, że EcoHarmonogram jest bardzo prosty w obsłudze. Aplikacja w czerwcu była testowana na terenie miasta. Dla wszystkich mieszkańców będzie dostępna już od 1 lipca. Tym samym Mysłowice dołączyły do takich miast jak Tychy, Opole, Białystok czy Zabrze, gdzie już od kilku miesięcy można korzystać z EcoHarmonogramu. Wystarczy wpisać swój adres, a aplikacja sama poprowadzi nas dalej.
Pracownicy ZOMM zapewniają, że w dalszym ciągu będą dostępne papierowe wersje harmonogramów. Aplikacja mobilna jest dostępna nieodpłatnie na systemy operacyjne Android, iOS oraz Windows Phone. EcoHarmonogram można zainstalować poprzez Google Play, Windows Store lub App Store. Film pokazujący obsługę aplikacji zamieszczamy poniżej.
[arve url=”https://www.youtube.com/watch?v=QBLNjM7aei0″ /]